TOM CRUISE:MISSION IMPOSSIBLE

01.06.2004 Celý región

TOM CRUISE:MISSION IMPOSSIBLE\r\n\r\nAko sa mohol zo žiaka, ktorý zlyhával v škole stať pilot, úspešný filmový producent a mega-star.
Ohromujúci príbeh o veľmi málo známej stránke života Toma Cruisa. Príklad zo skutočného života. Sám rozpráva svoj príbeh o tom, ako prekonal ťažkosti v čítaní a učením. Okrem toho, že je známy a úspešný herec, sa dnes vo veľkej miere venuje zvyšovaniu úrovne vzdelávania detí.

Vychýrenosť Toma Cruisa ako mega-star filmového priemyslu si nevyžaduje žiadne ďalšie dlhé úvody. I keď, niektoré udivujúce stránky jeho života nie sú známe. Okrem toho, že je licencovaným pilotom, úspešným filmovým producentom, je taktiež zakladajúcim členom tzv. Hollywood Education and Literacy Project (HELP) - Hollywoodsky projekt pre vzdelanie a gramotnosť - programu, ktorý využíva študijnú technológiu, aby tisíckam ľudí otvoril dvere ku kvalitnejšiemu učeniu. Pod vedením Toma Cruisa sa združenie HELP rozšírilo na 23 pobočiek po celom svete.

Tu je príbeh zo skutočného života „ Mission Impossible (Úloha nemožná)\" vyrozprávaný tým, ktorý ho prežil - Tomom Cruisom, a ktorý odhalil pri príhovore na Slávnostnom otvorení priestorov vedenia asociácie APLIKOVANÁ SCHOLASTIKA v Spanish Lake, štát Missouri, USA:

„ Keď som vyrastal, prešiel som tuctom rôznych škôl v Spojených štátoch a Kanade. Bol som diagnostikovaný a označený nálepkou - dyslexia. Spolu s tým, mi bolo povedané, že mám „ poruchu učenia\". Samozrejme, že keď už ste raz takto zaškatuľkovaný, veríte, že niet žiadnej nádeje a nič sa s tým nedá urobiť.

Po filmoch \'Top Gun\' a \'Farba peňazí\' som mal v život ešte stále veľký pocit prázdnoty, pretože som si uvedomil, že to, čo som dosiahol som dosiahol len vďaka čistému odhodlaniu. Mal som hromadu ambícii a vtedy som si uvedomil, že ich nikdy nebudem schopný dosiahnuť, pretože som narazil na múr. Nedokázal som sa naučiť nič z toho, čo som čítal. A kvôli tejto prekážke boli moje ciele ďaleko mimo môjho dosahu - stála predo mnou obrovská hora a mne chýbali prostriedky, ktorými by som ju zdolal. A ja som to vedel. Nedokázal som si niečo prečítať a okamžite to použiť. Keď som sa pokúšal čítať, prehadzoval som písmenká v slovách, dostal som bolesti hlavy, cítil som sa skľúčený, dostal som sa na koniec strany a všetko bolo prázdne, nedokázal som si zapamätať, čo som čítal.

Mal som mnoho trikov, ako s tým vybabrať. Stal som sa veľmi dobrým v memorovaní. V škole, som bol prvý, ktorý sa prihlásil s tým, že som vedel, že v 90% prípadoch učitelia nikdy nevyvolajú toho, kto sa hlási.

Vždy, už od detstva, som chcel byť pilotom. Bol to môj sen. Jedného dňa som šiel na lekciu a hneď po prvom dni som sa vzdal - nedokázal som to robiť! Pomyslel som si, \'som dyslektik... dofrasa. Dofrasa s tou dyslexiou! \' Skúšal som všetko. Rôznych lektorov, rôzne kurzy rýchleho čítania, zamestnal som ľudí, ktorí za mnou chodili a čítali so mnou.

Krátko na to som objavil Študijnú technológiu L. Rona Hubbarda. Dnes - som licencovaný pilot. Na dvojmotorové lietadlo. Oprávnený na riadenie, čo znamená, že môžem letieť v akomkoľvek počasí s lietadlom sám. Taktiež oprávnený ako dopravný pilot, čo znamená, že môžem prevážať pasažierov a mať to ako svoju profesiu, ak si to želám.

Som filmový producent. Mám svoju vlastnú filmovú spoločnosť. Vlastním a riadim 3 spoločnosti a k tomu všetkému pokračujem v hraní vo filmoch. A učím sa každý jeden deň.

Existujú iné riešenia než frustrácia, hnev alebo „ tak si vezmi tabletku\". Kľúčom je vzdelanie.

Vďaka tomu, čo Študijná technológia urobila pre mňa, som začal pomáhať druhým. Strávil som množstvo času vytváraním združení gramotnosti, jedno z nich sa volá HELP - Hollywood Education and Literacy Project. Tieto centrá poskytujú zdarma vyučovanie komukoľvek, kto tam vkročí. A potom, keď sa naučia Študijnú technológiu, učíme týchto, predtým „ negramotných\" ... ako učiť druhých.

Videl som druhých bez ohľadu na vek a zázemie, ako pomáhajú iným bez ohľadu na vek a zázemie. Tisíce študentov - detí a dospelých - prešli cez „ HELP“ . Spoznali študijné nástroje, a vrátili sa späť do života, aby začali presne objavovať, čo som objavil ja: že nie sú HLÚPI. Že nie sú tým, za čo ich označuje nálepka. Že sú ŠIKOVNÍ.

Existujú iné riešenia, než frustrácia, hnev, alebo „ tak si vezmi tabletku\". Kľúčom je vzdelanie.

Naše deti potrebujú pomoc, tento svet potrebuje pomoc, taký druh pomoci, kde si ľudia vedia pomôcť sami. Ja som zasvätil svoj život tomu, aby bolo toto zavŕšené a budem v tom pokračovať. Som nanajvýš vďačný L. Ron Hubbardovi za Štúdijnú technológiu, ktorú poskytol. Pretože by som dnes nebol tam, kde som, ak by som ju nemal\"

Evelyne Bartczak . New Era Publications International
 

Vyberte región